faq

  • Liczba bezrobotnych zarejestrowanych w końcu maja 2017 r. wynosi - 2291, w tym kobiet - 1199. Stopa bezrobocia w końcu kwietnia 2017 r. wynosi: w powiecie ryckim - 10,9%, w województwie lubelskim - 9,7%, w Polsce - 7,7%.
  • but
    but


    but
    czwartek, 20.01.2011 10:42

    Dokumenty niezbędne do rejestracji


    INFORMACJA DLA OSÓB UBIEGAJĄCYCH SIĘ O ZAREJESTROWANIE JAKO BEZROBOTNY LUB POSZUKUJĄCY PRACY W POWIATOWYM URZĘDZIE PRACY W RYKACH

    I. Osoba ubiegająca się o zarejestrowanie jako bezrobotny albo poszukujący pracy,  przekłada do wglądu pracownikowi powiatowego urzędu pracy dokonującemu rejestracji:
    1) dowód osobisty albo inny dokument tożsamości;
    •   w przypadku rejestracji cudzoziemca – paszport, karta pobytu, pesel;
    2) odpowiednio: świadectwa ukończenia szkoły, dyplomy lub inne dokumenty potwierdzające kwalifikacje lub zaświadczenia o ukończeniu szkolenia;
    3) wszystkie świadectwa pracy (oryginały) lub kopie poświadczone przez ZUS lub pracodawcę oraz inne dokumenty niezbędne do ustalenia jej uprawnień przysługujących na podstawie przepisów ustawy;
    4) dokumenty stwierdzające przeciwwskazania do wykonywania określonych prac jeżeli takie posiada:
     • osoba niepełnosprawna ubiegająca się o zarejestrowanie jako bezrobotny albo poszukujący pracy, oprócz dokumentów, o których mowa wyżej, przedkłada dokumenty potwierdzające stopień niepełnosprawności;
    • osoba ubiegająca się o zarejestrowanie jako bezrobotny lub poszukujący pracy w trybie złożenia wniosku za pośrednictwem formularz elektronicznego załącza do wniosku zeskanowane dokumenty, o których mowa powyżej;
    5) osoby, które prowadziły działalność gospodarczą lub współpracowały przy prowadzeniu takiej działalności w rozumieniu ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych:
    •   dokument potwierdzający wykreślenie lub zawieszenie działalności gospodarczej;
    •  zaświadczenie z ZUS potwierdzające opłacanie   składek na ubezpieczenie społeczne i Fundusz Pracy wraz z zadeklarowaną podstawą ich wymiaru;
    6) osoby, które wykonywały pracę w rolniczych spółdzielniach produkcyjnych, spółdzielniach kółek rolniczych lub spółdzielniach usług rolniczych będąc członkiem tych spółdzielni:
    •  zaświadczenie o okresie trwania spółdzielczej umowy o pracę wraz z zaświadczeniem określającym podstawę wymiaru składki na ubezpieczenie społeczne i Fundusz Pracy za poszczególne miesiące;
    7) osoby, które świadczyły usługi na podstawie umowy zlecenie, umowy agencyjnej albo innej umowy o świadczenie usług, albo współpracowały przy wykonywaniu tych umów:
    •  zaświadczenie o okresie trwania umowy wraz z zaświadczeniem o podstawie wymiaru składki na ubezpieczenie społeczne i Fundusz Pracy za poszczególne miesiące;
    8) osoby, które świadczyły usługi na podstawie umowy uaktywniającej:
    • zaświadczenie z Zakładu Ubezpieczeń Społecznych o okresie podlegania ubezpieczeniom społecznym z tytułu realizacji umowy uaktywniającej oraz;
    • zaświadczenie od zleceniodawcy o okresie realizacji powyższej umowy;
    9) osoby, o których mowa w art. 6a ust. 1 ustawy z dnia 13 października 1998r. o systemie ubezpieczeń społecznych (Dz. U. z 2013r. poz. 1442 z późn. zm.) które sprawowały osobistą opiekę nad dzieckiem:
    •  zaświadczenie z Zakładu Ubezpieczeń Społecznych o okresie podlegania ubezpieczeniom społecznym z tytułu sprawowania osobistej opieki nad dzieckiem ze wskazaniem podstawy wymiaru składki na ubezpieczenie społeczne i Fundusz Pracy za poszczególne miesiące;
    10) osoby, które wykonywały prace na podstawie umowy o prace nakładczą:
    •  zaświadczenie o osiągniętych dochodach za poszczególne miesiące;
    •  świadectwa pracy nakładczej;
    11) osoby zwolnione z zakładów karnych i aresztów śledczych:
    •  świadectwo zwolnienia;
    •  zaświadczenie o wykonywaniu pracy w zakładzie karnym, wraz z zaświadczeniem o podstawie wymiaru składki na ubezpieczenie społeczne i Fundusz Pracy za poszczególne miesiące;
    •  świadectwa pracy potwierdzające okresy zatrudnienia przed aresztowaniem;
    12)  osoby, u których ustało prawo do pobierania renty z tytułu niezdolności do pracy lub innych świadczeń wypłacanych przez ZUS i inne organy rentowe należy przedłożyć:
    •  zaświadczenie potwierdzające rodzaj i okres pobieranego świadczenia lub renty;
    13) osoby, które pobierały rentę rodzinną, w przypadku gdy nastąpił zbieg prawa do tej renty z prawem do renty z tytułu niezdolności do pracy i wybrano pobieranie renty rodzinnej:
    •  decyzja przyznająca rentę rodzinną wraz z informacją o wyborze świadczenia korzystniejszego i rezygnacja z pobierania renty z tytułu niezdolności  do pracy;
    •    zaświadczenie z Zakładu Ubezpieczeń Społecznych o okresie pobierania renty rodzinnej;
    14) osoby, które po ustaniu zatrudnienia, innej pracy zarobkowej, zaprzestaniu prowadzenia pozarolniczej działalności, pobierały zasiłek chorobowy, macierzyński, zasiłek w wysokości zasiłku macierzyńskiego lub świadczenie rehabilitacyjne:
    •   zaświadczenie z Zakładu Ubezpieczeń Społecznych o okresie pobierania zasiłków z podaniem podstawy wymiaru tych zasiłków;
    15) osoby, które posiadają gospodarstwo rolne, zaświadczenie z Urzędu Gminy o obszarze użytków rolnych w ha przeliczeniowych, a w przypadku podlegania ubezpieczeniu społecznemu rolników z tytułu stałej pracy jako współmałżonek lub domownik w gospodarstwie rolnym, decyzję KRUS o podleganiu ubezpieczeniu;
    16) osoby zwolnione z zasadniczej służby wojskowej, nadterminowej zasadniczej służby wojskowej, przeszkolenia wojskowego, służby przygotowawczej, służby kandydackiej, kontraktowej zawodowej służby wojskowej, ćwiczeń wojskowych, okresowej służby wojskowej lub służby wojskowej pełnionej w razie ogłoszenia mobilizacji i w czasie wojny oraz zasadniczej służby w obronie cywilnej i służby zastępczej, a także służby w charakterze funkcjonariusza, o którym mowa w ustawie z dnia 18 lutego 1994 r. o zaopatrzeniu emerytalnym funkcjonariuszy Policji, Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Agencji Wywiadu, Służby Kontrwywiadu Wojskowego, Służby Wywiadu Wojskowego, Centralnego Biura Antykorupcyjnego, Straży Granicznej, Biura Ochrony Rządu, Państwowej Straży Pożarnej i Służby Więziennej oraz ich rodzin (Dz. U. z 2013 r. poz. 667):
    •  świadectwo służby;
    •  książeczka wojskowa;
    17) osoby, które wykonywały pracę w krajach UE lub EOG:
    •  dokument U1, a w przypadku jego braku dokument potwierdzający okres wykonywania pracy.

    W/w dokumenty należy traktować jako podstawowe, w szczególnych przypadkach wymagane są dokumenty uzupełniające.

    REJESTRACJI OSOBY UBIEGAJACEJ SIĘ O ZAREJESTROWANIE JAKO BEZROBOTNY NIE DOKONUJE SIĘ W PRZYPADKU:
    - nieprzedłożenia wymaganych dokumentów, lub
    - odmowy przekazania wymaganych danych, lub
    - odmowy poświadczenia przekazanych danych i oświadczeń w sposób określony w § 8 ust. 1 pkt 1 Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej, lub
    - nieopatrzenia internetowego wniosku o rejestrację w sposób określony w § 8 ust. 1 pkt 2 Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej, lub
    - niestawiennictwa w powiatowym urzędzie pracy w wyznaczonym terminie, o którym mowa w § 3 ust. 5 Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej, lub
    - odmowy złożenia podpisu na karcie rejestracyjnej przez osobę rejestrującą się.

    Rejestracja bezrobotnych i poszukujących pracy odbywa się:

    Od poniedziałku do piątku w godzinach od 7.30 do 14.00

    Informacje o artykule

    Zredagował(a): Piotr Reda
    Data powstania: 20.01.2011 10:42
    Data ostatniej modyfikacji: 04.06.2014 11:02
    Liczba wyświetleń: 5032
    Drukuj Stworz PDF

    but